25 Ağustos 2013 Pazar

Uyumsuz - Veronica Roth


Uyumsuz


Kitap Tanıtımı


Beatrice Priorın Chicagosunda toplum, her biri belli bir erdemi yaşatmaya adanmış beş topluluğa bölünmüş durumda. Dürüstlük, Fedakarlık, Cesurluk, Dostluk ve Bilgelik.
Her yıl, belli bir günde bütün on altı yaşındakiler, hayatlarının geri kalanında birlikte yaşayacakları grubu seçmek zorunda.
Beatrice, hem ailesiyle kalmak, hem de kendi benliğini bulmak istiyor ama ikisini birden seçemez.
Bu nedenle kendisi dahil, herkesi şaşırtan bir seçim yapıyor.
Genç yazar Veronica Roth heyecanlı seçimler, kalp kıran ihanetler, kan donduran sonuçlar ve beklenmedik aşklarla dolu karanlık bir geleceği anlatan gerilim serisinin ilk kitabıyla edebiyat sahnesine çıkıyor.



İşte bunlarda toplumlarımızın simgeleri :) Sırasıyla
Fedakarlık, Dürüstlük, Dostluk, Bilgelik ve Cesurluk




Kitap YorumumUzun zaman aranızda olamadıktan sonra aranıza bu yorumla dönmek istedim :) Çünkü daha başından itiraf ediyorum ki okuduğum en iyi seri. Benim için Açlık Oyunları'ndan falan çok çok öne geçti bu seri ve şuanda da ikinci kitabı Kuralsız bitmek üzere :) 

Aslında kitap tanıtımında bütün kitabı anlatıyor ama ben biraz spoiler de vererek daha geniş bir yorum yapmak istiyorum. 

Seçim gününden önce herkes bir sınava giriyor. Aaah şuan o sahneyi hatırladım :D Neyse Beatrice'nin sonucu tahmin ettiğiniz gibi normal değil. Çünkü sınavda çok ilginç şeyler oluyor ve bizimki sadece tek bir topluluğa ait değil birden fazla topluluk seçebilir ama böyle kişilere verilen bir isim var "Uyumsuz". Ve bu uyumsuzlar planları olan bazı insanları rahatsız ediyor.(Burada spoiler vermek istemedim orası çok heyecanlı :D)

Bizim Beatrice'nin sonucuna her ne kadar Fedakarlık yazılsa da bizimki gidip Cesurluk'u seçiyorrrr. İşte olaylar da başlıyor zaten. O trenden atlamaları, serbestlikleri, dövmeleri... Hele de çatıdan ilk atlayanın bir "Kasıntı" olması. (Cesurluk'ta Fedakarlık'tan gelenlere Kasıntı diyorlar ve bu bölümde baya bi spoiler verdim.)

Burada bir eğitmen varki adı Four. Yani aslında farklı ama bu kısmı da söylemek istemem :D İşte bizim Tris (Artık adı bu okuyunca göreceksiniz nedenini) ve Four arasında bir aşk başlıyorr. 

O eğitim sahneleri, eğitim aşamasındaki Tris'e yapılanlar, rekabet yüzünden ölen insanlar falan falan ohoo o kısımlar da harika.

Sonra işler çok ilginçleşiyor. Ülke yönetimindeki çoğunluk Fedakarlık'lardan oluşuyor ama Bilgelik artık bu durumdan rahatsız ve gizli bir savaş planlıyor. Bilgelik'le de anlaşıp ilginç bir serum üretiyorlar. Daha sonra da kendilerinde savaş gücü olmadığından Cesurluk'la anlaşıyorlar ama bu serum "Uyumsuz"larda işe yaramıyor. Evet "Uyumsuzlar" çünkü karşımıza bir uyumsuz daha çıkacak :) 

O savaşta neler neler oluyor ya en başında da dedim ya ben böyle harika bir kitap daha önce okumadım. Ki anlatırken o kadar çok yeri atladım ki :/ Ya alın okuyun diyorum sadece beklemek bile bir hata.

İşte bunlarda Tris'imiz ve Four'umuz. Bilmiyorsanız evet filmi de çekiliyor bu güzel kitabın ve şuan 206 gün var sanırım çıkmasına :D 

Bunlar da diğer karakterler :) :) 

Bunlar da yurt dışında kullanılan diğer kapaklar :)


Ve filmin bir Sneak Peek'i :) Harikaaa çıldırıyorummmm :D 
Puanlamaya gelecek olursak şunu diyebilirim ki be bu kitaba puan bile veremem. Çünkü bu kitaba puan yetmez :D 

∞/10

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder