24 Mayıs 2014 Cumartesi

Deliryum - Lauren Oliver || 9. KCBT || Yorum

Evet efendim dün dediğim gibi asıl yorumumu burada yapacağım. Bu arada okumayanlar için alıntıları buradan okuyabilirsiniz... Şimdii öncelikle kapaktan başlayacağım. Kitap ülkemizde çıkana kadar hep diğer kapakla çıkmasını istedim ama kitap elime geçtiği andan itibaren bu kapağı da sevmeye başladım ve birbirlerine bayaaa bi yaklaştılar :D Ama serinin diğer kitaplarının kapaklarına da bakınca tabiki diğer kapak bu kapağı ezip geçiyor. Onun dışında kapak kalitesi... İlk elime geçtiğinde daha kapağını açmadan dedim ki güzelmiş, idare eder. Ama şöyle dokundum açtım falan... Ciltli desem değil, ciltsiz desem değil. Böyle kalın gibi bi kapağı var ama sanki normal kapaklardan bile narin. Ama şöyle sert bir ciltle olsa bu kitap, üzerine de şöyle parlak mavi bir giydirme yapılsaydı var yaa. Okuma da yanında yat :P Ama yine de çok kötü kapaklardan sonra bu kapak gayet güzel geldi bana.

Konuya gelecek olursak... Arka kapak yazısını, tanıtımı zaten diğer canavarlar paylaştı. Bu kitapta aşık olmak yasak. Yasak da değil aslında hastalık... Bu hastalığın adı Amor Deliria Nervosa. Kitabın adının geldiği yer işte bu :) Ayrıca: Amor İspanyolcada Aşk, Deliria Latincede halüsinasyonlar ve Nervosa İtalyancada ve Portekizcede Sinir demek... Ben pek bi bağlantı kuramadım :P



Lena diye bir kızımız var ve kurallara oldukça bağlı, tüm hayatını düzenleyicilere göre yaşayan bir kız. En yakın arkadaşı Hana ona göre biraz daha serbest... Yasadışı partiler, onaysız müzik vb. tam Hana'lık şeyler. Ama tahmin edebileceğiniz gibi aşık olan Hana değil Lena oluyor... Hemde bu aşk, değerlendirmesinin olduğu gün başlıyor. Ama kurallara bu kadar bağlı bir kız bu kadar kolay aşık olabilir mi? Üstelik annesi Amor Deliria Nervosa yüzünden ölmüşken...



Ama oluyor hemde yabancı okuyucuların 'bad boy'umsu bulduğu Alex'e ama bence Alex bu kitapta pek bad boy değil de aşık bi gençti :P Hemen yanda Alex'le ilgili birkaç resim var bakın siz karar verin artık... 
Gelelim sorularımıza... Alex ve Lena'yı bundan sonra neler bekliyor? Aşık olmak başlarına neler getirecek? Yasadışı partilerde neler yaşanacak? Bunlar ve bunların çok daha fazlası kitapta... O kadar inanılmaz ağzımın açık kaldığı yer var ki onları yazsam bu yorum spoiler denizi olurdu ondan yazmıyorum. Bana göre Deliryum mükemmel diyebileceğim, klasik distopyalardan farklı harika bir distopya. Hatta dur bakayım Uyumsuz ve Açlık Oyunları'ndan sonra bende üçüncü sıraya yerleşti :D Kitaba benden tam puan... Umarım Artemis ikinci kitabı bizi şaşırtacak kadar yakın zamanda çıkarır :)

Neyse yine çok uzattım iki tane daha fotoğraf paylaşıp, çekilişi de koyup gidiyorum... Çekiliş demişken Facebook Çekilişimize de buradan gidebilirsiniz...

Fanartlara bakarken şu fotoğrafı gördüm. Sonradan fark ettim ki bende aynısının az farklısını yapmışım :D


Vee çekiliş...
a Rafflecopter giveaway

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder