9 Eylül 2014 Salı

Mimlendim! #2



Birkaç yıl önce :P Şaka şaka birkaç hafta önce Dracula'a House beni mimlemiş. Ama benim şu tüm günümü alan lanet dershaneciğim yüzünden ben ne bir yorum postu yazabildim ne bir mim postu. Zaman buldum şimdi yazayım dedim bende :) Uzatmadan sorulara geçeyim...
1- Çok kitaptan oluşan seriler mi ya da tek kitaplar mı?

Eğer yazar sırf para kazanmak için seriyi uzatmıyorsa, seri kitapların sayısı beşi geçmiyorsa seri kitapla... Ama yazar artık kitaplarda saçmalıyorsa, kitaplar beşi geçtiyse tek kitaplar tercihim.

2- Sadece kadın yazarları mı yoksa erkek yazarları mı okumak? 

Cinsiyet ayrımı yapmadan, dilini beğendiğim yazarı okurum. Ne fark eder ki...

3- Kitapçıya gidip kitap almak mı, internet üzerinden kitap almak mı?

Gönül ister ki kitapçıya gidip, kitabın sağını solunu inceleyip almak. Ama internette kitaplar bu kadar ucuzken, interneti tercih ediyorum.

4- Film olan kitapları mı dizi olan kitapları mı?

İkisi de değil. Her ne kadar çok başarılı uyarlamalar olsa da, hiçbir zaman hayalimizdeki gibi olmuyor. O yüzden bırakın onlar hayallerimizde kalsın.

5- Günde 5 sayfa okumak mı yoksa haftada 5 kitap mı?

Aslında... İnsan bazen bazı kitapların bitmesini hiç istemiyorum. O yüzden yavaş yavaş okuyorum. Ama buna rağmen haftada 5 kitap diyorum. Her ne kadar okul ve dershane yüzünden okuyamayacak olsam da...

6- Profesyonel bir yazar olmak ya da profesyonel bir yorumcu olmak? 

Profesyonel bir yazar olduğunda insan aynı zamanda profesyonel bir yorumcu da olmaz mı zaten? Kendi yazdıklarını geliştirmek için, başka yazarları okumalı değil mi? O zaman da hem kendi gelişir hem de diğer yazar hakkında yorum yapabilir bence.  

7- En sevdiğiniz 20 kitabı tekrar tekrar okumak mı yoksa her gün daha önce okumadığınız yeni bir kitabı okumak mı?

20 kere asla okumam bir kere. Belki 2 veya 3 kere. Ama okumadığım kitaplara şans vermek daha iyi tabii ki...

8- Kütüphanede çalışmak mı kitap satıcısı olmak mı?

Kitap satıcısı olmak. İkisinde de kitapların içindesin, evet. Ama kitap satıcısı olup insanlara kitaplar önermek, onların sizin düşüncelerinize önem vermesi, bir iletişim içinde olmanız... Benim istediğim bu olurdu.

9- Favori türünüzden kitaplar okumak mı yoksa favori türünüz hariç diğer her türden kitaplar okumak mı? 

Favori türümden kitapları okumak tabii ki çok mutlu ediyor beni. Ama her zaman da aynı türü okumak insanı sıkar. Çoğunlukla sevdiğim turu okurum ama diğer türleri de severek okurum.

10 - Sadece fiziksel kitap kopyalarını okumak mı yoksa sadece e-kitap okumak mı?

Aslında kolay bi soru ama başındaki "Sadece" işi zorlaştırıyor. Fiziksel kitap kopyaları tercihim olsa da, orijinal her kitabı Türkiye'de bulmak imkansız. O yüzden Türkçe edisyonu olmayan kitapları okurken mecburen e-book kullanıyorum. 

Gelelim mimleyeceğim kişilere... Ben biraz geç kaldığım için çoğu blog sanırım bu mimi yaptı. O yüzden eğer sizde yaptıysanız, yorum yapın ki ben de sizinkileri okuyabileyim :) Kitap Sara'yı ve Kitap Aşığı...

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder