18 Şubat 2013 Pazartesi

Uzaktaki Küçük Güneş Kuşları - Christie Watson

Uzaktaki Küçük Güneş Kuşları
Christie Watson


Kitap Tanıtımı



2011 Costa Kitap Ödülü
Eğlenceli, acıklı ve tamamen gerçek… Kitabı bitirdikten sonra bile karakterleri aklınızdan çıkaramayacaksınız.

Başka, bambaşka bir dünya… 
Eski inanışlar, şeytan ormanı, kadınların sünnet edilmesi, fakirlik, petrol şirketleri, savaş, acı, umut, hayal kırıklıkları, hiçlik, umut, aitlik...
On iki yaşındaki Blessing için hayat oldukça keyifli ve kolaydı; ta ki babası annesini başka bir kadın için terk edene kadar… Blessing, işinden ayrılmak zorunda kalan annesi ve abisiyle birlikte Nijer Deltasına, büyükannesiyle büyükbabasının yanına gider. Lagosta yetişmiş olan Blessingi fakir, zorlu ve tehlikelerle dolu bir köy olan Warride hiç bilmediği bir yaşam beklemektedir ve buradaki yaşamında tutunduğu tek şey bilge büyükannesidir. 
Blessingin büyüleyici sesiyle kaleme alınan Uzaktaki Küçük Güneş Kuşları bir ailenin her şeye rağmen hayata tutunma çabasının anlatıldığı, zaman zaman gülünç, bazen dokunaklı ve ara ara da trajik bir hikâye… Dile gelen bu karakterleri asla ama asla unutamayacaksınız.
"Yalnız hayatta kalmak için değil, saygınlık için de savaşan güçlü karakterler eşliğinde Nijeryadaki günlük hayatın incelikli portresi sunulmuş. İnanılmaz bir anlatıcı olan Blessingin canlı ve etkileyici izlenimleri Watsonın hikâyesine renk katmış."
Publisher Weekly

Kitap Yorumum


Yeni bir kitapla karşınızdayım :) Uzaktaki Küçük Güneş Kuşları... Kitabın başında kitaba hemen sarıldım. Sonralarda biraz sıkıldım kitap nasıl gidecek dedim ama o anda yazar garip olaylar koydu karşıma ve tekrar bağlandım kitaba.

Blessing'in annesi kocasını yatakta başka bir kadınla görünce olaylar başlıyor. Nijerya'ya büyükannesinin yanına gitmek zorunda kalırlar. 

Ama gittikleri yerde elektrik, temiz su hiç biri yoktur ama hastalıklar, virüsler ortada cirit atmaktadır. Şehir hayatından buraya gelen Blessing acaba buradaki hayata ayak uydurabilecek midir?

Kitabın içeriği hakkında aha fazla bilgi vermek istemiyorum çünkü değinilecek o kadar fazla şey var ki :D Benim en beğendiğim yerler büyükannesinin Blessing'e kendi işi olan ebeliği öğrettiği ve Blessing'in tek başına ilk doğumunu yaptırdığı andı :) 

En üzüldüğüm bölüm ise Blessing'in kardeşi Ezikiel'in Sibeye Gençleri'ne katılması ve doğalgaz boru hattını patlatarak tüm vücudunun yandığı bölümdü :( 

Bu arada olan heyecan verici olayları söylemiyorum bile hafif hüzünlü ama mutlu sonla biten ve ders veren hikayeleri seviyorsanız mutlaka okunması gereken bir kitap.


Kitap Puanım




Geldik puanlama kısmına :) 9/10 veriyorum bir puan da kırılmazdı aslında ama kırmam gerekti çünkü kitabın bazı yerlerinde sıkıldım ve anlamayıp tekrar okuduğum yerler oldu :/ 
Yine de harika bir kitap :) Okunmalı ;)



Hiç yorum yok :

Yorum Gönder