25 Ocak 2014 Cumartesi

Yorum Zamanı || Uzak Ülke - Nancy Grossman


 Sınav dönemlerinden nefret ettiğimi size söylemiş miydim ? Söylemediysem bile işte söylüyorum nefret ediyorum :( Ama şimdi ne zamanıı? Tatiiiil. Başka? Kitaaaaap. İşte benimde sınavlardan sonra bitirdiğim ilk kitap Uzak Ülke oldu. Merak ettiğim bi kitap olduğundan daha önce bahsetmiştim. Kapağına ve yayınevine bayıldığımı da söylemiştim :D Eh ne söylemedin o zaman niye bu postu yazdın diyebilirsiniz ama bu post görsel kaynayacak :D Ve bundan sonrakiler de öyle olacak. O ne öyle sırf yazı dimi ama biraz da görsel olsun dedim artık :)
Ben size dedim kapak mükemmel diye alın buyrun kendiniz bakın efendim :D Neyse yoruma geçelim efendim... :)

Parodi yayın dünyasına çok sağlam adımlarla girdi ama kitapları ve kalitesi kötü olsa okuyucu zaten sokmazdı. Bu kitapta da bir Amish kızın öyküsü anlatılıyor bize. Amish'ler çoook aşırı sade. Her şeyin bir zamanı, her şeyin farklı bir adabı var onlarda. Ama televizyonmuş, bilgisayarmış elektrikli hiçbir şeycikler yok. Ot gibi yaşıyolar bana göre :D Ama her Amish'in 16 yaşına girdiğinde dış Dünyayı keşfetme şansı var. Her Amish derken izin verilen her Amish. Bizim Eliza'ya da ailesi zor da olsa veriyor izni. Bizimkide geliyor işte bizim şu yaşadığımız zamana. Ama her şey farklı nasıl alışacak, neler yapacak, bakıcılık yaparken neler yaşayacak okurken baya bir ilerliyor kitap. Sıkmaya başladığı yerde bir erkek çıkıveriyor karşısına Eliza'nın. Ama Eliza bir Yankee ile neler yapabilir ki? Nasıl birlikte olurlar birinin hayatında elektrik bile yokken diğeri televizyonsuz, iPod'suz bir dünya düşünemiyor. Ama çokta güzel oluyor :D Onların ilişkilerini okumak çok eğlenceliydi.


 Sonra kitap yeniden biraz sıkmaya başlıyor derken annesinden gizli bir mektup geliyor. Annesi ondan birini bulmasını istiyor. Ama buraya gelmesine bile bu kadar zor izin veren kadın ondan niye böyle bir şey istesin ki? Eliza o kişiyi buluyor ama kim olduğunu size söylemeyeceğim çünkü orası okurken gerçekten duygulandığım bir bölümdü :) Okuyunca görmenizi istiyorum.


 Kitap yine biraz sıkıyor derken klasik bir okul balosu çıkıveriyor Eliza'nın başına. Şimdi ne yapacak. Nasıl bir kıyafet alacak, nasıl dans edecek, balo nedir? Eliza bunların hiçbirini bilmiyor ama bu da oluyor. Hatta balodan sonra bir de parti oluyor ki Eliza burda ilk içkisini tadıyor. Hemde fazlasıyla.


Kısacası kitapta bir Amish'in İngiliz hayat tarzına uyumunu okuyoruz. Ama bu uyum sürecinde duygusal anlar, seksi anlar, pişmanlıklar, hayal kırıklıkları, mutluluklar ve aşk her şeyden tadıyoruz. Tabii her şey gibi bununda bir sonu var çünkü sadece yaz tatilinde burada kalabilir. Peki sonrasında Eliza'nın tercihi ne olacak. Bu yeni hayatta her şeyi kolaylıkla yaşamayı, Josh'la birlikte bir hayatı mı; yoksa sade elbiseleriyle, düzenli hayatıyla ve ailesiyle eski hayatı mı seçecek? Okuyup görün :) Herkes okusun, herkes sevsin :)

 Bu arada yorum boyunca fotoğraflar vardı şimdi biraz da alıntılar üzerine yoğunlaşalım bakalım :) Ayrıca az önce düzeninden bahsetmeyi unuttum kitap iç dizaynı feci şekilde iyi :D Parodi seviyoruz seni böyle devam :P
 

 

Kitabı bu kadar beğenmeme rağmen puanı 9/10 olacak :/ Benim ne kadar bol puan verdiğimi biliyorsunuz diye söylüyorum yazarım tam sıkılmaya başladığınız yerde yeni bir şey çıkarıvermesi kesinlikle çok başarılı olduğunu gösteriyor ama ben bu olayı biraz fazla yaşadım bu kitapta puan kırma sebebim de o :) Ayrıca okumam için bana destek olan Parodi Yayınları'na teşekkürler :)

Not: Bu yorumdan sonra turumuz başlayacak :) Canavarlar geri dönüyor. Hemde Mabet'le :D Takip etmeyi unutmayım ama araya bir de Ateşli Bilet yorumu girebilir :) Bir de ne dersiniz böyle resimli resimli yorumu sevdiniz mi? Yorumlarınızı bekliyorum :)


1 yorum :

  1. harika bir kitap. Mutlaka tavsiye ediyorum. Bir
    çocuk psikoloğu
    olarak çocuklara ve ebeveynlere tavsiyemdir.

    YanıtlaSil